02 October 2009

ကြ်န္ေတာ့္အမွတ္တရမ်ား (ေခတၱ စကၤာပူ) ၂

အမွတ္တရေတြကလည္း မ်ားလြန္းတယ္.။ မ်ားမွာေပါ့ အလကားေနရင္းေတာင္ ပ်င္းလို ့ေအာက္ဆင္း စက္ဘီးစီးရင္ေတာင္ ဘယ္ေကာင္မေလးကေခ်ာလိုက္တာဆိုျပီး အလကားေနရင္း အမွတ္ရေနတာ.။ က်န္တာဆိုေျပာမေနနဲ ့ေတာ့..။ ဒီတစ္ခါအမွတ္ရတာက ကြ်န္ေတာ့္စက္ရံုက စက္ႀကီး.။ ကံေကာင္းလို ့လက္မျပတ္တာ အဲတာလည္း အမွတ္တရဘဲေလ။ လက္ႏွစ္ေခ်ာင္းလံုး အမာရြတ္ေလးေတြနဲ ့အမွတ္တရေပါ့..။



Checking Diameter machine


ဒီစက္ကုိအမွတ္ရေစတဲ့အခ်က္ကေတာ့ ဒီေကာင္က မႀကာခဏပ်က္တယ္..။ ျပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္အလုပ္ေနရာနဲ ့ဆို နည္းနည္းလွမ္းေတာ့ ပ်က္တိုင္း ေျခတိုေအာင္ေလ်ွာက္ျပီး သြားသြားျပင္ရလို ့အမွတ္ရေနတာ.။ ဖိနပ္ပါးတဲ့စက္ေပါ့..။ Solenoid bar ပ်က္ရင္လည္း ေတာ္ေတာ္နဲ ့ျပင္မရတဲ့အမ်ိဳးခင္ဗ်။





Koyo Centerless Grinding Machine


ဒီစက္ကေတာ့ ခဏခဏ ေဖာက္တယ္။ ပ်က္ရင္လည္း တစ္ေန ့လံုးဘဲ ျပင္ရင္လည္း ထမင္းပါငတ္တယ္။ မႀကာခဏ Grinding wheel ခ်ရတယ္ Adjust ျပန္ျပန္လုပ္ရတယ္။ ေသခ်င္ေစာ္နံတဲ့ေန ့က အဲဒီစက္ Grinding wheel ခ်တဲ့ေန ့ဘဲ။ ေခြ်းျပန္ပံုမ်ား စကားေလး သြားသတိရမိေသးတယ္။ နဖူးကေခြ်းေျခမက်ေအာင္လုပ္မွ စားရေသာက္ရတာတဲ့။ တကယ္ဗ်ာ ေျခမေတာ့မထိဘူး Safety Shoe မွာေတာ့ ရႊဲေနတာဘဲ။ ယူနီေဖာင္းကိုခြ်တ္ပစ္ခ်င္စိတ္ေပါက္ေနတာဘဲ..။ လူႀကီးေတြေရွ ့မို ့မရိုေသရာက်မွာေႀကာင့္သာ ေအာင့္အီးေနရတာ..။ ဘယ္ အဲယားကြန္း ဘယ္ပန္ကာမွလိုက္မမွီေအာင္ ေခြ်းျပန္တယ္။ ႀကည့္ပါအံုးဗ်ာ အဲဒီ Grinding wheel ေပါ့ လူႏွစ္ေယာက္မျပီး အဲဒီ ခံုေပၚတင္တာေတာင္ ခါးကိုင္းမတတ္မရတယ္ ၁၀ Kg ထက္ေက်ာ္မယ္ထင္ပ..။ လည္ခ်က္ကေတာ့ ကမ္းကုန္တယ္ 2100 rpm ရွိတယ္..။ Facing သခ်င္တဲ့ ရုပ္ဆိုးဆိုးမမ ကိုကိုေတြအတြက္ အာခမံေပးပါတယ္..။ ၁ မိနစ္မႀကာပါဘူးလုိ ့..။ :P







Eccentric Grinding machine (Toyoda GT 011)

အဟဲ ဒီစက္ကလည္း ထူမျခားနား ပတ္ပ်ိဳးပါဘဲ..။ ဒီေကာင္က တစ္မ်ိဳး..။ ခုနလို Grinding wheel ေတာ့ခ်စရာမလိုဘူး ဒီေကာင္ကက် ဆရာ့ဆရာလိုင္း Programming, Coding ပိုင္းေတြ ေႀကာင္ေႀကာင္သြားတာ.။ ဒါမ်ိဳးေတာ့ ေမာင္ဆက္လည္း မတတ္ maintenance က ကိုကိုမ်ား ႀကြပါလုပ္ရတယ္.။ သူတို ့လည္းလက္ေျမွာက္ပါျပီဆိုရင္ေတာ့ ေမာင္ဂ်ပန္ေရ မင္းစက္မင္းဘာသာ လာျပင္လို ့ေခၚေတာ္မူရတယ္။ အဲလို ဒုကၡေပးတာခင္ဗ်..။ မွတ္သားေလာက္ပါထယ္ခင္ဗ် မွတ္သားေလာက္ပါတယ္ရွင့္ (အရိုင္း unicolor books ေႀကာ္ျငာလို သီဆိုရန္) ပါခင္ဗ်ာ..။ တကယ့္အမွတ္တရအႀကီးစားႀကီးပါ.။




Slit Grinding and Wet Buffing

ဒင္းကေလးကေတာ့ အခုထိလည္း ေပေပေတေတနဲ ့လည္ေနတုန္းေလးဘဲ..။ တျခားစက္ေတြထက္ဆိုးတာကေတာ့ ဒီေကာင္ကပ်က္ရင္ အကုန္ပ်က္တာ Air pipe ေတြျပတ္ထြက္တယ္..။ Air pressure ေတြျပန္ခ်ိန္ရတယ္။ Limit Switch ေတြခဏခဏလဲရတယ္။ အဆိုးဆံုးက Cycle Timeout alarm ခဏခဏျဖစ္တယ္..။ ေရေတြခဏခဏလ်ွံလို ့ေမာင္ဆက္တုိ ့စက္ရံုထဲ ေရခဏခဏကူးေနရတယ္..။ အသားကုန္လ်ွံတဲ့ေန ့ဆို ေလွပါေလွာ္လို ့ရတယ္။ ဒီေန ့လည္း Slit Grinding ေတြ standard side ကိုမမွီိလို ့စိတ္ညစ္ညစ္နဲ ့ေနာက္ေန ့မနက္ခင္းဂ်ဴတီျပင္ပါလိမ့္မယ္ဆိုျပီး သံေယာဇဥ္ျဖတ္ခဲ့ရေသးတယ္။ ဆိုးခ်က္ရရင္နင့္စရာ ေရေတြကတအားလ်ွံေတာ့ ဗေလာင္ဆူရင္ပူပူနဲ ့Cleaning ေတြလုပ္ခဲ့ရေပါ့ (စိုင္းစိုင္းေရ ခဏစာသားေျပာင္းမယ္ကြာ) :)





Inserting Oil Plate & Diameter Checking (Final Stage)

ဒီစက္ေတာ့ ဤေဖကိုယ္ေမ့မရႏိုင္ေတာ့ပါဘူးဗ်ာ..။ လက္ညွပ္မိတာလည္း ဒီေကာင္ဘဲ..။ စိတ္အညစ္ရဆံုးနဲ ့အလုပ္ရွုပ္ဆံုးစက္ေပါ့..။ Sensor ေသးေသးေလးေတြကို အႀကိဳအက်ား ႏွုိက္ျပီး ခ်ိန္ရတာက အခက္ဆံုး။ အဲတာေႀကာင့္လည္း ေမာင္ဆက္ လက္က အာမခံနဲ ့ထားရမလိုျဖစ္ေနျပီ..။ သတိေမ့လို ့ကေတာ့ လာထား မေျပာမရွိနဲ ့ကိုယ္ေတြ ့ဗ် ကိုယ္ေတြ ့။ ႏွစ္ခါညွပ္ျပီးျပီ တစ္ခါကနည္းနည္းခံသာတယ္ အခုျဖစ္တဲ့တစ္ခါက အဆိုးဆံုး..။ အေမေမြးတုန္းက အေကာင္း အိပ္ငိုက္မိတာနဲ ့ကံေကာင္းလို ့ I Love u signal ကို automatic ျပျပီးသားျဖစ္ေတာ့မလို ့။ ဟဲ ဒီစက္မွာ ျမန္မာ့နည္းျမန္မာ့ဟန္နဲ ့ တီထြင္သူေမာင္ဆက္ ကိုယ္တိုင္ idea ထုတ္ျပီး တပ္ဆင္ထားတဲ ့စပရိန္ႀကီးကို ေတြ ့မိႀကလားမသိဘူး..။ Air cylinder ကအရမ္းေလးေနေတာ့ pressure bar ေတြ အကုန္ဖြင့္ထားတာေတာင္ တက္တာေႏွးေနလို ့ Timeout မျဖစ္ေအာင္ စပရိန္ႀကီးခ်ိ္တ္ေပးထားတာေလ။ ဘာရမလဲ အဲတာျမန္မာလို ့သာ ေႀကြးေႀကာ္လိုက္ႀက.။ ဂ်ပန္စက္ရံုမွာ အမွတ္တရႀကီးတစ္ခုေပါ့ဗ်ာ.။ Excuetive Manager ေအာ္ဒါမွာထားတယ္ေျပာတဲ့ spare part အသစ္မေရာက္မခ်င္း ဤသို ့သာသံုးစြဲႀကလတၱံ ့။ အဲေကာင္ေပါ့ လက္ညွပ္တာ နာလိုက္တာဗ်ာ ကိုယ္လုပ္ကိုယ္ခံေပါ့ေလ မတတ္ႏိုင္ Limit Switch ပြင့္ဖို ့အဲဒီ Air cylinder ႀကီးေအာ္ဒါျမန္ျမန္ေရာက္ပါေစဘဲ ဆုေတာင္းရတယ္..။ မန္ေနဂ်ာရဲ ့စကားကို ၂ နဲ ့စား အႀကြင္းတ၀က္ကလည္း ယံုရခက္ခက္ဘဲ..။ ျပန္သြားတဲ့သူငယ္ခ်င္းကေတာ့ ေစတနာနဲ ့သတိေပးသြားတယ္..။ မင္းမေရာက္ခင္ကတည္းက ငါ့စက္မွာလည္း air cylinder ကို ငါမွာတယ္ ငါ့အထက္ ႏွစ္ ၉ ႏွစ္ ေလာက္ေက်ာ္ျပီးလုပ္ေနတဲ ့ငါ့ senior လည္းမွာဘူးတယ္တဲ့..။ ဂ်ပန္ကမေရာက္ေသးတာဘဲလား သူဘဲေရာင္းစားတာလားမသိဘူးတဲ့ အခုထိလည္း ငါ့ဘာသာ သားေရကြင္းပတ္ေမာင္းေနရတာမင္းအျမင္ဘဲလို ့ေျပာထားေတာ့ ေတြးမိတိုင္း အသည္းနာသည္ အမ်ိဳးပါဆဲခ်င္ပါေပ့ေလးလို ျဖစ္ေနေတာ့မယ္ဗ်ာ..။

အားလံုးကို အေသးစိတ္ျခံဳငံုေျပာရရင္ စက္ပ်က္ေနတယ္လို ့အသံႀကားတာနဲ ့ေရာက္ရာေနရာကေန ျပန္ေျပးခ်င္စိတ္ေပါက္ေပါက္လာတဲ့အထိ အမွတ္တရေတြနဲ ့မွတ္မွတ္ရရကို ရွိေနတာပါဗ်ာ..။ စက္တစ္ခုလံုးဆင္ထားတာမွ ၃ ႏွစ္မျပည့္ေသးဘူး ျမန္မာနဲ ့တရုတ္ Operator မ်ားလက္စြမ္းျပမွုမ်ားေႀကာင့္ စက္ရံုမွ MD ေတာင္ ဩခ်ယူရေလာက္တဲ့အထိ အစြမ္းထက္ျမက္စြာနဲ ့အခုထိ ေမာင္ဆက္ကိုယ္တိုင္ ေမာင္းႏွင္ေနတုန္းပါဘဲခင္ဗ်ာ..။